Nieuwsbrieven waar klanten u voor bedanken

Ik stuur toch al nieuwsbrieven?

U stuurt  uw relaties al regelmatig een nieuwsbrief met ontwikkelingen binnen uw bedrijf of actualiteiten die van belang kunnen zijn voor uw klant.


Nieuwsbrieven waar uw klanten u voor bedanken


Maar hoe vindt u het, of nog belangrijker, hoe zouden uw zakelijke klanten het vinden als zij periodiek een op maat gemaakte nieuwsbrief zouden ontvangen over hun zakelijke polissen? En dat zonder dat u daar veel tijd hoeft in te stoppen of kennis van hoeft te hebben hoe u dat moet doen?
Zorgplicht verbeteren

Logisch Verzekerd deed dit

"Toen ik Logisch Verzekerd begon in 2013, had ik alleen een idee. Ben op 0 begonnen. Had geen personeel. Toch wilde ik snel groeien in de zakelijke markt. Op 1 voorwaarde: ik wilde klanten zo goed als mogelijk inhoudelijk informeren over hun zakelijke polissen; ik wilde een hoge mate van zekerheid dat als er schade zou zijn, ze ook de schade uitkering van de verzekeraar zouden ontvangen. Dat op een efficiënte wijze, tegen lage kosten....En ik wilde me zo positioneren dat mijn zakelijke klanten mij als echte specialist gingen zien voor de zakelijke verzekeringen die ze via Logisch Verzekerd afnamen. 7 jaar later, in 2020 toen ik Logisch Verzekerd verkocht, was dat gelukt. Nu wil ik andere adviseurs helpen dit te bereiken."

Nieuwsbrieven waar uw klanten u voor bedanken

Uitleggen clausules en voorwaarden

Onze ervaring is dat de clausules en voorwaarden van een zakelijke verzekering meestal niet goed gelezen worden. Laat staan goed geïmplementeerd om schade te voorkomen. Het is heel belangrijk dat uw klant weet wat er in de clausules en voorwaarden van de verzekering staat. Preventiemaatregelen moeten opgevolgd worden om schade te voorkomen en om na schade aan uitkering te ontvangen. Met I-communicatie helpen wij u de vertaling te maken van clausules en voorwaarden, en dat op een begrijpelijke manier voor uw zakelijke klant. Uw klant zal u nog meer gaan zien als zijn expert op het gebied van zakelijke verzekeringen en zal nog beter verzekerd zijn, zonder dat het u veel meer tijd kost.
Nieuwsbrieven_uitleg clausules en voorwaarden

Preventie tips


Een belangrijk onderdeel van verzekeren is preventie, het nemen van maatregelen om schade te voorkomen. Voorkomen is immers beter dan genezen. Met I-communicatie stuurt u uw klanten periodiek waardevolle preventietips, waarmee uw klanten kunnen controleren of ze deze hebben uitgevoerd. Zo niet, kunnen zij die direct in de praktijk toepassen. Klanten weten hierdoor nog beter welke maatregelen zij moeten nemen om schade te voorkomen. U legt deze maatregelen simpel en uitvoerbaar uit. Dit doet u door op maat gemaakte nieuwsbrieven periodiek per email te versturen. Via een emailclient regelt u dit voor een heel jaar in en monitort u wie ze lezen en wie niet. Klanten reageren op uw mails, waardoor u nog meer en dieper contact heeft met uw zakelijke klanten.

Nieuwsbrieven_preventietips

Beter geïnformeerd is meer zekerheid op een uitkering na schade


Klanten die goed geïnformeerd zijn, weten dat zij moeten voldoen aan de eisen die verzekeraars stellen om in aanmerking te komen voor een uitkering. Zij weten welke schade wel en niet gedekt is onder de verzekering die zij hebben afgesloten. Ontstaat er ondanks alle preventietips, die zijn opgevolgd door uw klant, toch een schade. Dan zal die uitkering zeer waarschijnlijk vergoed worden. U wilt als verzekeringsadviseur toch ook dat uw klant na schade een uitkering krijgt, zonder gezeur of clausules wel of niet zijn geïmplementeerd?


Direct starten met insurance content